EGYPT and Ramadan..

Most Muslims (1.700.000.000) around the world begin observing the holy month of Ramadan on Wednesday, a time when they reflect on what it's like to go hungry. They fast from dawn to dusk, and break the daily fast by sharing food and charity with those less fortunate, as well as celebrating with family and friends.

Ramadan celebrations are especially famous in Egypt. But this year, the Egyptian government has added a new twist to the holiday by turning back the clock just for Ramadan. That way, people (Egypt Muslims: 72.000.000) end their fast an hour earlier than they would otherwise, even though the total number of hours they fast will not change.

Daylight saving time will return once Ramadan ends.

I wonder why Egypt is the only country creating a time zone for the holiday. It does violate Islamic law. Prophet Mohamed (SAW) didn't use a clock!!!! In the Quran stated clear that we must fast from Dawn to Dusk!! Quran: 2:187

Even the pray in the Mosque is based on TIME! So the whole Ramadan in Egypt is hypocrite!! Fasting and Pray the do by time and it's  illegal by Islamic Law!!

"Egypt consumes three times its normal food consumption during the month of Ramadan."

"Certainly our message to Egyptians during Ramadan is no excessive food and no excessive partying or staying up way too late, because that's hated by Islam,"

God is the Only One Who Guides

[2:272]  You are not responsible for guiding anyone. GOD is the only one who guides whoever chooses (to be guided). Any charity you give is for your own good. Any charity you give shall be for the sake of GOD. Any charity you give will be repaid to you, without the least injustice.

Allah exalted and honored human beings by giving us knowledge, the capacity to acquire more knowledge, and the tools to record and share our knowledge, whether verbally or in print. He commanded us to make use of these tools, and to do it in Allah’s name so that our motives and methods remain pure, and so that the results will be beneficial to humanity and not destructive or oppressive.

[Ar-Ra'd, 13:19]. Clearly, the person who has knowledge of Allah swt is not equal to the person who does not. Those who have knowledge are aware of the truth and act accordingly, thereby having a beneficial impact on those around them whereas those who are ignorant fumble through the world, vainly attempting to satisfy their desires, following Shaytan, and ultimately failing to gain consciousness of their purpose and duty in this life. It should be clear that knowledge is a means to an end. The Muslim who acquires knowledge, if he or she is sincere, does so essentially for 3 purposes.

1e.Is to build aqeedah and taqwa, that is to say, belief in, and consciousness of, Allah.
2e. And this obviously follows from the first, the Muslim acquires knowledge in order to practice and implement what he or she has learned.
3e A Muslim who gains knowledge then has a duty to share it with others and invite others towards Allah and His messenger.

معظم المسلمين في العالم (1.700.000.000) في جميع أنحاء العالم تبدأ مراقبة شهر رمضان المبارك يوم الاربعاء في الوقت الذي كانوا التفكير في ما يشبه جوعى. يصومون من الفجر حتى الغسق ، ويفطر يوميا عن طريق تقاسم الغذاء والمحبة مع من هم أقل حظا ، فضلا عن الاحتفال مع العائلة والأصدقاء.


احتفالات رمضان مشهورة وخاصة في مصر. ولكن هذا العام ، أضافت الحكومة المصرية منعطفا جديدا في عطلة من إعادة الزمن إلى الوراء فقط لشهر رمضان. بهذه الطريقة ، والناس (المسلمين مصر : 72.000.000) نهاية صيامهم ساعة في وقت سابق من أنها على خلاف ذلك ، على الرغم من أن العدد الإجمالي للساعات يصومون لن تتغير.


التوقيت الصيفي سيعود مرة ينتهي شهر رمضان.


ولا ندري لماذا مصر هي البلد الوحيد خلق منطقة زمنية لقضاء العطلة. فإنه لا تشكل انتهاكا للقانون الإسلامي. النبي محمد (ص) لم تستخدم على مدار الساعة!! وذكر في القرآن واضح أنه يجب علينا أن الصيام من الفجر الى الغسق! القرآن : 2:187


حتى الصلاة في المسجد ويقوم في الوقت المحدد! لذلك كله رمضان في مصر هو منافق! الصوم والصلاة والقيام به من خلال الوقت وكان غير قانوني بموجب القانون الإسلامي!


"مصر يستهلك ثلاثة أضعاف الاستهلاك الغذائي العادي خلال شهر رمضان".


الله هو الوحيد الذي أدلة

[2:272] انت غير مسؤولة عن توجيه أي شخص. الله هو الوحيد الذي يختار من أدلة (على الاسترشاد). أي مؤسسة خيرية تعطيها هو جيد الخاصة بك. يجب عليك إعطاء أي جمعية خيرية لتكون في سبيل الله. أي مؤسسة خيرية تعطيها يسدد لكم ، من دون ادنى الظلم.

كائنات الله تعالى الإنسان وكرمه منحنا المعرفة والقدرة على اكتساب المزيد من المعرفة ، وأدوات لتسجيل وتبادل المعرفة ، سواء كان لفظيا أو في الطباعة. هو أمر لنا للاستفادة من هذه الأدوات ، ونفعل ذلك في اسم الله حتى دوافعنا والأساليب تبقى نقية ، وهكذا إلى أن النتائج ستكون مفيدة للبشرية وليس المدمرة أو قمعية.

[سورة الرعد] 13:19. ومن الواضح أن الشخص الذي لديه معرفة الله سبحانه وتعالى ليست على قدم المساواة إلى الشخص الذي لا يفعل ذلك. أولئك الذين لديهم معرفة وعلم الحقيقة وتتصرف على هذا النحو ، مما كان له تأثير مفيد على من حولهم في حين أن أولئك الذين يجهلون من خلال تلمس العالم ، تحاول عبثا لتلبية رغباتهم ، وبعد الشيطان ، والفشل في نهاية المطاف للحصول على وعي بها الغرض واجب في هذه الحياة. وينبغي أن يكون واضحا أن المعرفة هي وسيلة لتحقيق الغاية. المسلم الذي يكتسب المعرفة ، وإذا كان هو أو هي صادقة ، فهل ذلك أساسا لأغراض 3.

1e.Is لبناء العقيدة والتقوى ، وهذا يعني ، والإيمان ، ووعي ، الله.
2e. ويلي هذا واضح من المرحلة الأولى ، ويكتسب المعارف الإسلامية من أجل ممارسة وتطبيق ما أو قد تعلمت.
3e مسلم معرفة المكاسب وبعد ذلك واجب لتقاسمها مع الآخرين ودعوة الآخرين إلى الله ورسوله.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen