Voetbal en taktiek politiek

Hele generaties worden er nu mee opgevoed. Voetbal is van een spelletje via oorlog verworden tot big business. Johan Cruijff was in 1973 de eerste voetbaltransfer boven de miljoen Euro. Inmiddels zijn miljoenen normaal in topvoetbal en zijn de transfersommen opgelopen tot bijna een half miljard. Kun je nagaan hoe exponentieel ontspoord het systeem is.
   


Ik moest even zoeken maar hier is bewijs: 

de ratificatie van het Verdrag van Lissabon (wat in plaats kwam van de afgeschoten EU grondwet) werd er doorheen gerommeld tijdens het EK 2008.
   
Deze beproefde taktiek wordt nu weer toegepast met de ESM-ratificatie (goedkeuring) door het parlement.



 
Zelfs op Geen Stijl is doorgedrongen dat de ESM-ratificatie volgens strategie van synchrone agenda’s verloopt: 


"Iets te keurig weggepoetst achter een oefeninterland van Oranje en onze muzikale fruitmand Jantje Smit, vindt nu de belangrijkste discussie in onze parlementaire geschiedenis plaats."
 

Zo worden showcases van spelen regelmatig door de politiek gebruikt wordt om belangrijke beslissingen er zo ongezien mogelijk doorheen te loodsen.
 




De entertainment-industrie viert constant feest en vervuld een belangrijke rol in het leven der consumenten. Werken en ontspannen. Hoe harder er gewerkt moet worden om geld te verdienen om toegang te krijgen/houden tot allerlei delen van het leven, des te meer ontspanning is er nodig. En afleiding want omdat het werk vaak minder leuk is bouwt zich extra stress op.







 


Shows en Spelen heette voorheen “brood en spelen”. Een der beproefde taktieken van verdeel-en-heers. Het brood lijkt vooralsnog HIER redelijk geregeld via verzorgINGsStaat en voedselbank. Betreffende het verdeel-en-heers-element zie ik diverse taktieken/instrumenten/mechanismes die ingezet/gespeeld worden. 

Bijvoorbeeld: 

+ partijpolitiek: verdelen van groepen mensen in partijen. Heersen omdat iedereen moet betalen.


+ spelen (in allerlei vormen, liefst zo commercieel mogelijk = EXTRA WINST: 


+ LOTERIJ: weer geld verdienen door middel van propageren van een bekoorlijk lijkende winnaarsmentaliteit, hoor bij de (mogelijke) winnaars: koop (snel) een lot. De verliezers? Eigen schuld!







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen