Veel vragen betreft soeverein mens

Ik krijg veel vragen betreft soeverein mens.

Vraag:

Moralistisch gezien dan,.. bij rechten horen ook plichten.
Als je dit standpunt inneemt zou je ook alles af moeten wijzen wat je word toegewezen.

Antwoord:
 
Ja en nee.

Met mijn etniciteit als Nederlander heb ik ook recht op zijn inkomsten uit bijvoorbeeld aardgas en kolen.

Ook heb ik mijn hele leven al een bijdrage gegeven voor pensioen, en andere voorzieningen.

De Nederlandse Staat heeft ook geld verdient met de securitizatie van mijn geboorteacte.

Waarom zou de Staat boven jouw staan als je dit zelf niet toestaat?
De Staat is er voor ons, maar ze gedragen zich alsof ze de machthebbers zijn, en wij de dienaren.

Het maakt niet uit wie er aan de macht is in onze zogenaamde democratie. Eenmaal in de positie van macht veranderen ze in dictators. 
Neem nu de gedoog constructie waar niemand voor gekozen heeft, of de Italiaanse president die niet door het volk gekozen is, of het referendum van de Grieken wat verboden werd door Europa. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Een Amerikaanse president die zijn beloftes niet nakomt (Guantanamo Bay)en nota bene de Nobelprijs voor vrede heeft gewonnen.

Het is niet mogelijk om het systeem van binnen te veranderen. 
Wij moeten gaan bezuinigen omdat de banken er een puinhoop van gemaakt hebben. Maar ministers mogen wel een vermogen uitgeven aan onkostenvergoeding om bijvoorbeeld een kantoor in te richten. Nu, we hoeven dit allemaal niet te pikken.

De Staat der Nederlanden heeft alleen de macht over ons als we dit accepteren.

Jammer dat niemand dit meer weet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten